Tuesday 17 May 2011

kenduri - kendara .

selamat malam semua :)


hari nih hary bertuah gila sebab dapat makan macam macam . wehuu . puas betul . :)


sungguh bertuah betul rasa nya . HAHA .


tapi berbaloi lah kan , bila dari pagik tadek lagi kije . kije sana sinih . sebaik ada driver . so , aku jd runner je lol .run run and run . kejap ke Batang Kali, patah balik ke Rasa , ke Desa Anggerik pulok , Desa Melur , singgah makan kat Sungai Choh dan last destinasi kedai Kek Kenny kat Rawang . penaat gilo weh . tension jugek kadang kadang bila kene pressure . tapi nak buat camne , hadaaap je lah , kan ?




                                                     muka bila aku kene pressure , HAHA


So , bila habis setel kije tadek around kol 4.30 petang . aku pon dok lah bergolek golek atas katil , sampai satu tahap tak sedar yang aku dah pon berdengkurr .. peeeuuu peeuu .. layan . ada plak angin sepoi sepoi bahasa , fuhh . cakap kau . walau dihalang oleh Razzi Rozman , tak kesah dah . alasannya , dah asar . ada aku kesah ? HAHA . ngantok dah weh . tak kira apa daaahhh .. sorry :) tidur tadek , feeling feeling princess tadek . HAHA ..


                                                             sleeping beauty tauu . HAHA


tapi tadek petang tak sempat mimpi apa apa lol . buat lah mimpi jadik pepatung ke , best jugek kan . asek asek anak raja , hummm .. sampai ke sudah lah raja nya weh ! tepat 5.40 petang bangun lah tadek . bangun terkejot weh , sebab bapak akuh soh sembahyang . sekali dia jerit nama akuh .. waahh .. halilintar ! HAHA . aku pon gelabah tahap dewa lah bangun . walau mamai mamai , tetap aku gagah jugek menapak ke bilik air . teros lah terpikir , kalau terbang kan best ..

 
                                                                           kau ade ?


lepas solat asar gelabah jugak lah nak gosok baju , pakai tudung semua . huaa . ikot kan hati malas jugak nak pergi kenduri tuh , tapi mengenangkan makanan yang akan tiba depan mata , ha ! tak berdegop jantong kau ? HAHA . so , after siap siap , teros lah ondeway ke serendah . sampai sana teros salam sedara mara . bertanya khabar . " sehat , kin ? makin besar nampak ?" wah ! soalan maut kau . dalam hati akuh , " kau kecik sangat ke hape ? semot ke kau ? kerengga ?"

               
                                                    kau si kerengga ke ? pijak kang ! mati . =.=


lupakan pasal sedara ku yang bajet bajet kerengga tuh . memang sampai ke sudah kalu cerita sal dia . meh , aku cerita pasal makanan . wehuu . tadek ada kambing bakar , special from mama . come on bebeh , meleleh nengok kambing tuh dibakar . cairan minyak mengalir di sekeliling sambil aroma menusuk idung . waah .. hidung boleh berubah weh bila bau . seriously . sampai aku tak sedar hidungku dah berubah bentok . aku sedar pon bila sedara akuh yang tegor , sambil gelakkan  ..



so , aku mengendahkan lah apa pon orang nak kata asal akuh dapat makan mana mana makanan yang aku nak . wehh , tadek makan bihun singapore , kambing 4 ketol , kuih cream puff , nasik hujan panas lauk udang masak sambal . pehhhhh . layaaan . sumpah . mendadak lah aku naik kali neh . tapi tak kesah sangat . happy . wehuu . dah kenyang neh , nak tidur pulok lol .


selamat malam semua.


sekian :) 


assalamualaikum .





No comments:

Post a Comment